Ads 468x60px

Thursday, January 26, 2012

4 Cara Meraikan Kerja Baru Anda


Apabila anda mencari pekerjaan baru dan anda dapat, anda boleh melakukan salah satu daripada dua perkara ini.

A. Anda boleh lihat ketibaan anda dengan air muka yang sangat tabah. Katakanlah kepada diri anda sendiri: "Kerja yang dilakukan dengan baik". Tanpa berkelip-kelip atau senyuman di sana, tetapi ia sesuai dengan personaliti anda. Selaras dengan pendekatan berhati-hati dalam hidup anda.

B. Anda boleh meraikan. Anda tidak semestinya meraikan dengan sambutan yang hangat. Tetapi sebaliknya adalah satu perayaan yang sesuai dalam kehidupan anda. Untuk memberi kesan terhadap kerjaya anda dan hidup anda. Anda mengambil masa beberapa minit untuk menghargai orang di sekeliling anda yang telah memainkan peranan dalam peralihan anda.

Jadi, apabila datang hari tersebut, di sini terdapat empat cara anda boleh menyambut ketibaan anda di pekerjaan baru dalam gaya:

1. Membuat pengumuman pekerjaan baru

Kebanyakan anda tahu untuk melakukan ini dan kebanyakan di antara anda tahu untuk menunggu sehingga sekurang-kurangnya hari pertama anda. Tetapi apabila anda pasti (beberapa minggu), hantar nota untuk memperkenalkan peranan dan syarikat baru anda kepada semua orang yang memainkan peranan dalam pencarian kerja anda. Semua orang suka menghantar pengumuman ini. Anda juga harus begitu. Ia membuatkan rasa seronok.

2. Berkongsi pengalaman anda dengan orang lain.

Proses pencarian kerja telah mengajar anda banyak perkara. Anda membuat kesilapan dan belajar daripadanya. Anda akan kagum betapa banyak masa yang anda boleh jimatkan terhadap orang lain dengan menulis amalan terbaik anda. Sumber-sumber yang membantu anda dan pandangan anda terhadap apa - apa acara, alat atau perkhidmatan yang bernilai untuk digunakan. Jika anda melakukan kerja dengan baik, anda akan membantu lebih ramai orang daripada apa yang anda fikirkan. Bahan yang baik akan disebarkan dengan berkesan.

3. Mengiktiraf dan mengucapkan terima kasih kepada rangkaian anda

Sudah tentu anda boleh melakukan ini dalam pengumuman anda. Tetapi sudah tentu terdapat 20-30 orang yang memainkan peranan yang lebih besar. Adalah sukar untuk memasukkan semua orang di e-mel. Jadi fikirkan untuk mengadakan majlis makan di rumah anda atau di sebuah restoran tempatan. Rancangkan masa yang sesuai dan ucapkan terima kasih secara peribadi kepada mereka atas sokongan mereka dalam mencari pekerjaan baru.

4. Bawa keluarga anda untuk hujung minggu

Ini adalah orang-orang yang berada dengan anda sepanjang perjalanan anda. Orang-orang yang merasai kekecewaan anda pada hari-hari tertentu dan berharap bersama-sama dengan anda bahawa seseorang akan mengambil anda kerja. Mereka tidak berapa tahu apa yang anda lakukan setiap hari tetapi berada bersama anda sepanjang masa. Ia tidak semestinya sesuatu yang mahal dan jika masa adalah ketat, anda boleh meraikan untuk satu malam atau dalam satu hari.

Pada akhirnya, pengiktirafan pada masa ini dalam kehidupan anda adalah penting. Tidak kira apa pilihan di atas yang anda lakukan.

Penamat pada sambutan ini akan berakhir dengan nada positif. Satu nota positif yang anda boleh kekalkan dengan menawarkan perkhidmatan anda kepada mereka yang masih mencari. Pergi ke karnival - karnival kerjaya, jadikan diri anda seorang penyambung dan sediakan diri anda untuk pencari kerja yang ingin bertemu dengan seseorang seperti anda.